ЕКЗИТ-ПОЛИ
Геннадій Труханов
Геннадій Труханов
34,4 %
Микола Скорик
Микола Скорик
17,9 %
Олег Філімонов
Олег Філімонов
13,7 %
Петро Обухов
Петро Обухов
12,5 %
Сергій Ківалов
Сергій Ківалов
5,4 %
Євген Червоненко
Євген Червоненко
3,56 %
Сергій Калинчук
Сергій Калинчук
3,08 %
Едуард Гурвіц
Едуард Гурвіц
2,75 %
Олег Михайлик
Олег Михайлик
1,32 %
"Довіряй ділам"
23,77 %
"Опозиційна платформа - За життя"
22,38 %
"Слуга народу"
15,95 %
"Європейська солідарність"
12,72 %
"Українська морська партія Сергія Ківалова"
4,16 %
"Партія Шарія"
7,63 %
ВО
ВО "Батьківщина"
1,8 %
"Блок Едуарда Гурвіца"
1,56 %
"За майбутнє"
3,32 %
"Сила і честь"
2,09 %
Розподіл мандатів у міськраді Одеси (за даними екзит-полів)
15
15
9
7
5

Останні новини

Танкер “Delfi”: як все починалося

4 вересня 2020 року танкер "Delfi", який з 2019 року знаходиться на одеському пляжі “Дельфін”, намагаються підняти. 

Odesa Live нагадає, як все починалося та чому судно майже рік забруднює Чорне море. 

20 листопада 2019 року в прямому ефірі морського зв'язку пролунав сигнал “SOS” - танкер "Delfi" зазнав лиха без палива і з непрацюючим двигуном. Вже 22 листопада судно сіло на мілину одеському на пляжі Дельфін. За домовленістю з судновласником танкер спробували відбуксирувати в порт Очаків, однак зробити це не вдалося.

Екіпаж судна без згоди судновласника лишати "Delfi" відмовився, тому всіх трьох моряків було примусово евакуйовано та госпіталізовано з різними ступенями обмороження. Вилікувані моряки претензій до власника, як відомо, не мали, а судовласник у свою чергу направив лист, в якому пообіцяв підняти "Delfi" власними силами до кінця року. 

Дати підняття "Delfi" з того часу неодноразово переносились і ближче до літа в справу втрутився голова Одеської області Максим Куций. Губернатор дав власнику час до 25 червня. Згодом і ця дата була зірвана. Новий термін до 20 липня дав місцевій владі вже сам президент України Володимир Зеленський, під час свого візиту на Одещину 4 червня.

"20 липня - це орієнтир. Якби тут був судновласник, я б з ним поговорив відверто і жорстко, бо впевнений, що це його відповідальність, у всьому, починаючи з того, що він віз, куди і скільки часу триває це все. 20 липня не буде результату - тоді ситуацією повинні займатися правоохоронні органи. Власник хотів заощадити і шукав варіанти найменшого опору. Хтось повинен нести відповідальність" - сказав Володимир Зеленський. 

Але і в цей термін підйом "Delfi" здійснити не вдалось!

Підйомом танкера займалась компанія Smart Marіne Concept LTD - за домовленістю з судновласником. Однак, як повідомив 2 липня під час зустрічі з журналістами, голова компанії Дмитро Євдокимов, праця з Делфі - це волонтерство. 

"Судновласник платить лише за роботу людей та закуповує матеріали, а сама компанія нічого не заробляє", - підкреслив голова компанії.

Перша спроба підняти танкер відбулась 18 липня, однак зрушити з мілини і поставити на кіль "Delfi" не вдалось - обірвався трос одного з двох буксирів. 25 липня операція з підняття "Delfi" з одеського узбережжя знову закінчилася обривом троса. 26 липня події навколо танкера "Delfi" визнали, як надзвичайну ситуацію місцевого рівня. Компанії-підряднику судновласника відмовили в продовженні робіт та передали їх Адміністрації морських портів України і ГСЧС.

Тендер на послуги по підняттю "Delfi" Адміністрація морських портів України оголосила 23 липня. Про це стало відомо з сайту ProZorro, на якому розмістили лот по "видаленню судна "Delfi"з акваторії морського порту за 25 мільйонів грн”. 27 липня голова АМПУ Олександр Голодницький заявив, що вже надійшла пропозиція від турецької компанії з планом робіт. Згідно цього плану "Delfi" мали розрізати на дві частини. Вартість робіт - від мільйона доларів. Однак 11 серпня на сторінці міністра інфраструктури у Facebook з'явилось повідомлення, що вже підписаний тристоронній договір, за умовами якого одна компанія погодилась танкер підняти, а друга профінансувати всю операцію. 

"Вчора, 10 серпня, був підписаний тристоронній договір між ОФ ДП "АМПУ", ТОВ "Краншип" та ТОВ "Бруклін-Київ" і розпочата низка підготовчих робіт задля безпеки операції. Роботи з суднопідйому виконуватиме “Краншип”, а “Бруклін-Київ” виступили з ініціативою профінансувати операцію, за що їм безмежно вдячні", - повідомив Криклій у себе на сторінці. 

Тобто операція з ліквідації "Delfi" відбудеться без залучення бюджетних коштів. Компанія "Краншип" вже приступила до робіт з підняття судна, однак завадити цьому спробував судновласник. Він подав позов у господарський суд міста Києва з клопотанням заборонити вчиняти будь-які дії по відношенню до судна. Суд у клопотанні відмовив і наразі роботи продовжуються. Завершити роботи по евакуації "Delfi" планують до 10 жовтня.

“Згідно договору евакуювати Делфі ми повинні за два місяці, оскільки до робіт ми приступили 10 серпня, то кінцевий термін - 10 жовтня", - повідомив керівник з протиаварійних робіт Андрій Іванов, підкресливши, що і на цей термін можуть вплинути погодні умови. 

26 серпня напів затонулий танкер Делфі був поставлений на кіль, а 3 вересня судно вирішили заарештувати. Таке рішення виніс господарський суд Одеського регіона, який частково задовольнив позов АМПУ до судовласника. 

За допомогою позову адміністрація морських портів намагалася стягнути з судновласника 2,4 мільйони гривень, які були витрачені на підйом танкеру. Відомо, що АМПУ багато разів зверталося за відшкодуванням коштів до нього, але не отримало ні копійки. Тож тепер перший крок до отримання компенсації зроблено. 

"Суд постановив задовольнити частково заяву ДП "АМПУ" в особі Адміністрації Одеського морського порту від 31 серпня 2020 року про забезпечення позову - накласти арешт на майно компанії - судновласника Mister Drake PC з правом його переміщення чи віддалення ДП "АМПУ" або іншими особами за дорученням останнього", - йдеться в ухвалі суду.

А поки йдуть судові засідання, 4 вересня з танкера "Delfi", знов почало витікати пальне. Про це повідомив глава Державної екологічної інспекції Андрій Мальований. За результатами лабораторних досліджень, гранично допустима концентрація нафтопродуктів у воді перевищена в 5,8 раз.

“Для оперативного усунення забруднення представниками Одеської філії ДП” АМПУ”були проведені невідкладні роботи, - зазначив Андрій Мальований і додав, що витік нафтопродуктів стався через продовження робіт з підняття і стабілізації танкера.

“Держекоінспекція зможе розрахувати збиток за шкоду, завдану навколишньому середовищу лише після того як танкер "Delfi" остаточно приберуть з акваторії Чорного моря”, - зазначив чиновник.

В “АМПУ”, відмовились коментувати походження речовини, які виливали з танкера у морі

Станом на 4 вересня роботи по підйому танкера "Delfi", триває.

Далі Буде.

Вийти в ефір