Останні новини

Новий Odissey max: навіщо Одесі 50-метровий трамвай і де в Європі використовують аналоги

Збірка нового Odissey завершилася на початку квітня

В Одесі фахівці вагоноремонтних майстерень КП “Одесміськелектротранс” побудували третій трамвай-гігант - п'ятисекційний Odissey max. Довжина цього “монстра” сягає 50 метрів.

Навіщо нашому місту настільки довгі трамваї, розібрався Odesa Live.

Читайте також: Косо, криво, аби живо - що не так з відремонтованою Водопровідною

Характеристики

Odissey max

Фото: "Пасажирський транспорт". П'ятисекційний Odissey max

Як розповів віце-мер Дмитро Жеман, від двох своїх попередників п'ятисекційний Odissey max відрізняється збільшеними габаритами і місткістю: 50-метровий трамвай має 99 сидячих місць. У свою чергу, довжина випущених раніше трисекційних трамваїв була близько 31 метра, а кількість сидячих місць - 62.

“Такий вагон з урахуванням карантинних обмежень має можливість перевозити максимально можливе число пасажирів. При необхідності кількість сидячих місць без шкоди для загальної місткості можна збільшити до 120. Найближчим часом новий трамвай курсуватиме по 7-му маршруту: з житлового масиву Котовського до Пересипського моста. Крім того, випустили кілька спарених вагонів, тому зараз, в умовах карантину, вивезення пасажирів з Суворовського району стало набагато легше”, - розповів Жеман.

Цього року трамвайники планують зібрати ще 10 вагонів, серед яких будуть кілька “максів”, а решта - односекційні “Одіссеї”.

Ціна

Odissey max

Фото: "Пасажирський транспорт". Перший Odissey 

Вартість п'ятисекційного трамвая не уточнювалося. Однак відомо, що два попередника обійшлися місту приблизно у 18 мільйонів гривень кожен. Чи велика ціна?

Міська влада має намір закупити нові низькопідлогові багатосекційні трамваї по кредиту Європейського інвестиційного банку (ЄІБ), який видається місту у рамках державного проекту "Міський громадський транспорт" під державні гарантії. Сума кредиту становить 20 млн євро терміном на 20 років, за які планується придбати 14 нових низькопідлогових трамваїв європейського типу. Якщо не враховувати відсотки, то виходить один сучасний трамвай обійдеться приблизно у 46-47 млн ​​грн, тобто, в два рази дорожче, ніж транспорт власного виробництва.

А чи потрібен?

Якщо такий трамвай застрягне на перехресті, то затори і аварійні ситуації гарантовані. На щастя, в муніципалітеті, мабуть, також подумали про це, а тому пустили громадський транспорт з селища Котовського до Пересипу, де немає маленьких кварталів, як в центрі Одеси.

Читайте також: Будувалась під час чуми та пережила падіння бомби - історія та унікальність Одеської мерії

Трамваї таких габаритів активно використовуються у Німеччині, а також в інших європейських містах: Будапешті, Базелі, Берні, Познані та Амстердамі. До слова, в столиці Нідерландів є найбільша трамвайна мережа в Західній Європі, і для цього міста такі великогабаритні трамваї - цілком звична справа.

Odissey max

Фото: Live Journal. Багатосекційний трамвай в Амстердамі

Інше питання - доцільність даного транспорту для нашого міста. На думку депутата Одеської міськради, голови постійної комісії з транспорту Петра Обухова, можливо, при існуючій інфраструктурі, даний трамвай може бути корисним тільки у годину пік, проте вже через кілька років питання про доцільність вже ставити ніхто не буде.

“Трамвай повинен стати основним видом громадського транспорту. Це єдиний вид транспорту, який здатний перевозити до 20 тис осіб на годину по одній лінії. Наприклад, пропускна здатність смуги руху для автомобілів тисяча машин на годину. Зверніть увагу на Будапешт або Тель-Авів: там їздять саме такі довгі трамваї, що дуже вигідно. Якщо замість одного більшого запустити три маленьких трамвая, то відповідно потрібно в три рази більше водіїв. Економічно, при великих обсягах, це вигідно”, - розповів Петро Обухов журналісту Odesa Live.

Правда, наскільки нам відомо, у трамваїв в Будапешті, на відміну від Odissey, дах під час дощу не протікає. До слова, це сталося в січні цього року на маршруті №5. Тоді одесити насторожено поставилися до цього факту, адже трамвай ходить під високою напругою. Наскільки якісний новий Odissey, дізнаємося у недалекому майбутньому.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/LlycWXQ_Q9o" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Відео: Ігор Єрошкін

Нагадаємо: 

Головні новини міста коротко та зручно читайте в Telegram Odesa Live. Бекстейдж та життя каналу без прикрас можна побачити в Instagram. Прямі трансляції та цікаві гості вже чекають на вас у Facebook. А ще ми жартуємо та танцюємо в Tik Tok

Вийти в ефір
21.04