Останні новини

Нова, та не зовсім: що відбувається з одеською розміткою доріг і як цю проблему вирішують в Європі

В Одесі за розміткою не доглядають належним чином.

В Одеській міськраді продовжують розповідати про використання “сучасних” технологій при нанесенні дорожньої розмітки. Так, 2 квітня мерія опублікувала результати роботи комунальників, а через 9 днів з оптимістичною заявою до одеситів звернувся заступник мера з питань діяльності виконавчих органів Дмитро Жеман. Попри усі заяви, слова ситуація на вулицях міста дещо сумніша. 

Odesa Live розповідає, як почувають себе одеські “зебри”. 

Читайте також: Що не так з відремонтованою Водопровідною

Особливості вітчизняної розмітки

Як розповів Жеман, підрядники при нанесенні використовували технологію холодного термопластику. При його нанесенні використовують спеціальне обладнання, яке розігріває матеріал перед тим, як його “приклеять”. 

Дійсно, це більш якісне рішення, яке при взаємодії з новою організацією дорожнього руху полегшить життя нашим водіям”, - зазначив заступник міського голови. 

Пластик насправді має триматися довше, ніж звичайна фарба - аж 12 місяців. Втім, це можливо лише за умови, що температура буде у проміжку від 5 до 35 градусів тепла, а вологість повітря становитиме до 85%. Проте одесити знають, що погодні умови у місті влітку та взимку набагато суворіші. 

Фото: Одеська міська радаФото: Одеська міська рада

Зазначимо, що місцева влада використовує технологію як мінімум з 2015 року, проте робить це “зі спущеними рукавами”, оскільки в Одесі термопластик починає швидко стиратися. До прикладу, комунальники 2 квітня оновили “зебру” біля Катерининської площі, але вже за 10 днів експлуатації її зовнішній вигляд зіпсувався.

Фото: Odesa LiveФото: Odesa Live

Крім того, розмітку не оновлюють регулярно, а чекають поки вона повністю не зітреться. Так, наприклад, “зебру” поблизу Оперного театру нанесли ще у 2017 році - відтоді нею ніхто не займався. 

Фото: Odesa LiveФото: Odesa Live

Читайте також: Що планують побудувати неподалік від санаторію “Росія”

Європейський підхід

У різних країнах Заходу безпеці на дорогах приділяють особливу увагу, оскільки ДТП й досі є однією з головних причин смертності. У більшості європейці давно відмовилися від звичайної фарби та використовують особливі матеріали. 

Серед них: 

  • Шумова розмітка - створюються нерівності (виямки або височини), які при наїзді створюють відчутну вібрацію та шум, що попереджає водія про наближення до ділянки з особливою небезпекою;

Фото: ВікіпедіяФото: Вікіпедія

  • Люмінесцентна розмітка - використовується спеціальна фарба, що накоплює, а потім випромінює світло протягом 10 годин після заходу сонця. Це покращує видимість у вечірній час;

Фото: PexelsФото: Pexels

  • Полімерна стрічка - армоване покриття, що має як і світловідбиваючі, так і шумові властивості. Вона клеїться на дорожнє покриття за допомогою спеціального клею та тримається набагато довше, ніж будь яка фарба - до 2 років та не псується під впливом погодних умов або великого транспортного навантаження. 

Фото: EnkiФото: Enki

Водії також підтверджують, що загальний стан доріг в Європі залишається більш ніж задовільним. 

Не буду стверджувати, що у нас зовсім немає доріг з поганою розміткою (особливо в маленьких містечках і селищах, на другорядних дорогах), але чим далі, тим проблем з розміткою менше, як правило”, - зазначив медбрат Олексій Лепханов, мешканець Німеччини. 

Фото: RoadTMФото: RoadTM

Повертаючись до Одеси підкреслимо, що проїжджа частина у місті досі залишається небезпечною та не зручною для всіх учасників дорожнього руху. Окрім розмітки, що постійно стирається залишаються проблеми з розбитим асфальтом та світлофорами, які час від часу просто перестають працювати.

Нагадаємо: 

  • В Одесі фахівці вагоноремонтних майстерень КП “Одесміськелектротранс” побудували третій трамвай-гігант - п'ятисекційний Odissey max. Довжина цього “монстра” сягає 50 метрів.
  • Відреставрована у 2019 році пам’ятка архітектури - будинок Руссова продовжує розвалюватися. 8 квітня у мережі з'явилися фото чергового обвалу фасаду, під час якого розкрилася цікава деталь, яка красномовно описує, на що було витрачено більш ніж 105 мільйонів гривень. Всередині скульптури була пластикова пляшка. 

Головні новини міста коротко та зручно читайте в Telegram Odesa Live. Бекстейдж та життя каналу без прикрас можна побачити в Instagram. Прямі трансляції та цікаві гості вже чекають на вас у Facebook. А ще ми жартуємо та танцюємо в Tik Tok!

Вийти в ефір
10.05