Останні новини

Машина не розкіш, а засіб пересування: чому власники “євроблях” протестують по всій країні

Другий день поспіль у Києві мітингують власники машин на європейських номерах - так званих “євроблях”. Більш дрібні акції організовані і в інших регіонах країни. При цьому протестуючі налаштовані серйозно: вчора, 4 листопада, вони виставили пости біля кожного входу в Верховну Раду, щоб поспілкуватися з нардепами, а сьогодні перекрили вулицю Грушевського в урядовому кварталі.

Odesa Live розбирався, що так обурило автолюбителів і чого вони вимагають.

Поліція проти “євроблях”

Мітинги почались через постанову Кабінету міністрів України, яким помітно розширили повноваження поліції. Зокрема, правоохоронці отримали можливість штрафувати власників “євроблях”. Раніше влада обіцяла прийняти рішення про доступне розмитнення, а поки закону немає - не штрафувати водіїв. Однак в уряді передумали, давши можливість Нацполіціі зайнятися “евробляхами” серйозно.

Звичайно, це викликало обурення з боку власників таких авто. Тим більше, що штрафи серйозні: від 8500 грн до 170 000 грн з конфіскацією авто.

Проект “євробляхерів”

У свою чергу, активісти організації "АвтоЄвроСила", які за фактом почали представляти інтереси всіх власників авто на європейських номерах, вимагають прийняти закон про пільгове розмитнення.

Проект був поданий в Раду ще в червні цього року, але потім документ “заморозили”. Однак активісти нічого і не вимагали с того часу - діяв меморандум з Міністерством внутрішніх справ про те, що поки не вирішиться питання з пільговим розмитненням, “євробляхерів” не стануть штрафувати. Однак після того, як Кабмін фактично анулював усі домовленості, активісти знову взялися мітингувати.

Законопроект №3704, який так лобіюють “евробляхери”, передбачає наступне:

• Виключення легкових авто, причепів, мотоциклів і транспортних засобів, призначених для перевезення не більше 10 осіб зі списку підакцизних товарів. Іншими словами - повне скасування акцизу вже з 1 січня 2021 року.

• Звільнення з січня 2021 роки від ПДВ імпорт легкових, вантажних авто до 3,5 тонн, автобусів, причепів для ветеранів і учасників АТО, але не більше одного транспортного засобу за кожною товарною позицією в рік. Вартість "пільгового" авто не повинна перевищувати 43 мінімальних зарплат.

• До кінця 2020 року дозволити ввезення в Україну старих авто стандарту Євро-2 - з 1995 року випуску.

• До 1 січня 2025 року надати розстрочку на ПДВ на строк до 36 місяців без пені і відсотків для ввезення тракторів, напівпричепів, причепів-рефрижераторів, контейнеровозів. Такий транспорт повинен використовуватися для надання послуг з вантажоперевезень. У разі нецільового використання - повернення всієї суми ПДВ відразу і пеня в 120% облікової ставки НБУ.

• Внести зміни до Податкового кодексу щодо транспортного податку.

• Обов'язковий техогляд для авто нижче стандарту Євро-4 з періодичністю кожні два роки.

Швидше за все, влада не має наміру приймати даний законопроект, інакше б не тягнули з самого літа. Однак, навіть якщо піти на поводу активістів і знизити розцінки за розмитнення, бюджет може отримати 17 млрд грн, що може виявитися стимулом прийняти його.

Вийти в ефір
26.11