Останні новини

“Все одно будемо їздити”: як в Одесі хочуть заборонити вантажівкам пересуватися у годину пік і чи спрацює це

О котрій годині буде діяти заборона і на яких вулицях - читайте в матеріалі Odesa Live

В Одесі планують заборонити проїзд вантажівок до міста у годину пік. Зокрема, віцемер Дмитро Жеман у своєму щотижневому відеозверненні пояснив, що великовантажний транспорт заважає дорожньому руху.

Чи допоможе це розібратися з заторами у місті, розібрався Odesa Live.

Читайте також: “Одного разу нас заарештували в Амстердамі”: інтерв’ю з мандрівниками з Одеси. Частина І

"Ти не пройдеш"

Заборона на в'їзд

Фото: odessa.net.ua

15 квітня Одеська міськрада оприлюднила проєкт рішення виконавчого комітету про рух вантажівок у годину пік. Штрафувати будуть водіїв великих вантажівок понад 3,5 тонни, якщо вони по буднях з 07:00 до 10:00 і з 17:00 до 20:00 будуть перебувати на певних вулицях. Нове правило буде стосуватися не тільки проїзду, а й зупинки транспорту.

У центральній частині Одеси це вулиці: 

  • Преображенська;
  • Пушкінська; 
  • Рішельєвська.

У Суворовському районі:

  • проспект Добровольського;
  • Семена Палія;
  • Південна та Миколаївська дороги; 
  • Чорноморського Козацтва; 
  • Отамана Головатого.

У Київському і Малиновському районах: 

  • Водопровідна;
  • Краснова; 
  • проспект Небесної Сотні.

Дмитро Жеман повідомив, що відповідні обмеження вводяться для того, щоб полегшити рух у місті.

“Вранці найбільше навантаження на наші дороги, найбільший трафік. Ті машини, які заїжджають до міста для підвезення товарів, або ті машини, які їдуть на будівництво, на даний момент серйозно заважають дорожньому руху. Саме для того, щоб полегшити у місті рух у години пік, ми вводимо ці обмеження”, - зазначив заступник міського голови.

Втім, чи зможуть дані заборони позитивно вплинути на дорожню обстановку в Одесі? За підсумками 2020 року, Одеса посіла 11-те місце по завантаженості трафіку серед 416 міст у 57 країнах світу. Говорячи простою мовою - затори є величезною проблемою для міста, у чому можна переконатися щоранку і щовечора.

Як повідомив журналісту Odesa Live депутат Одеської міськради і голова транспортної комісії Петро Обухов, фури, розвантажуючі товар біля магазинів, часто займають цілу смугу руху, не піклуючись про те - чи не викличе це заторів.

“Ідея у тому, щоб заборонити проїзд вантажівок по вулицях. На мій погляд, це зменшить затори, якщо це буде виконуватися і контролюватися. Наприклад, у Маріуполі провели дослідження і з'ясували, що час з 9 до 10 - піковий, при тому в три рази, порівняно з іншими годинами. Цю проблему вирішили тим, що рознесли початок навчання в різних навчальних закладах і роботи на підприємствах, щоб цей пік згладити. Тут те ж саме - нехай магазини завантажуються в інший час”, - підкреслив депутат.

Читайте також: Стара Одеса помирає в Аркадії: як невдалі схеми “розірвали” санаторій “Молдова”

Правда, у зв'язку з цим, з'явилися побоювання, що магазини через це не зможуть вчасно отримувати товари, а значить - обслуговувати своїх клієнтів в ранні години. Втім, Петро Обухов впевнений, що на роботу торговельних точок це не вплине.

“В цілому їм не можна буде їздити по місту шість годин, а 18 - дозволено. Мені здається, що цього часу для магазинів цілком достатньо”, - упевнений депутат.

Водіям все одно

Заборона на в'їзд

Фото: Dreamstime

Відносно того, що це не зашкодить роботі магазинів, з депутатом згодні і самі водії, які розвозять товари по магазинах. Однак, вони не поділяють його оптимізму з приводу того, що це допоможе полегшити ситуацію з заторами.

“Ми їздимо по магазинах не тільки вранці або ввечері, але і вдень. А якщо говорити про заборонені години, то скажіть, хто буде перевіряти, важить у мене машина 3,5 тонни або 4? По країні спокійно їздять фури з перевантаженням у кілька разів і ніяких проблем немає. Сумніваюся, що буде і тут. Хіба що самі багатотонні фури заїжджати не зможуть, але, з іншого боку, вони і так їздять в основному вночі, а на деякі “заборонені” вулиці і зовсім не заїжджають. Сумніваюся, що заборона якось вплине на ситуацію з заторами”, - поділився з журналістом Odesa Live 36-річний водій Денис.

Якщо це не врятує ситуацію, то які ж кроки необхідно прийняти, щоб мінімізувати затори у місті?

“Необхідно розвивати громадський транспорт і велодоріжки, а також підвищувати вартість користування автомобілів. Тобто, наприклад, створювати нові платні парковки і підвищити тариф вже на існуючі”, - заявив Петро Обухов.

Також не варто забувати про фактори, які сприяють непростому становищу на дорогах: хаотична забудова, перебої у роботі світлофорів, проблеми з дорожнім покриттям, а також рівень культури деяких водіїв, які регулярно і усвідомлено порушують правила дорожнього руху. 

Нагадаємо: 

Головні новини міста коротко та зручно читайте в Telegram Odesa Live. Бекстейдж та життя каналу без прикрас можна побачити в Instagram. Прямі трансляції та цікаві гості вже чекають на вас у Facebook. А ще ми жартуємо та танцюємо в Tik Tok!

Вийти в ефір
10.05