Останні новини

Чекати автобус стало небезпечно: як захистити пасажирів на зупинках громадського транспорту

Щодня в великих містах країни відбуваються ДТП. Більшість з них незначні, проте деякі потрапляють в новинни через серйозні наслідки. Зокрема, напередодні в Одесі, Києві та Харкові автомобілі влетіли в зупинки громадського транспорту, що призвело до жертв.

Чи можна зменшити кількість аварій у великих містах або хоча б мінімізувати кількість постраждалих? Розбирався Odesa Live.

6 листопада в Московському районі Харкова зіткнулися “Сузукі” і “Хонда”, через що останню винесло на зупинку громадського транспорту. Постраждали п'ятеро людей - водій і пасажири іномарки. Людей, які стояли на зупинці, врятувало те, що сама зупинка була бетонною і легковик влетів в її стіну.

10 листопада навпроти торгово-розважального центру "Сіті-Центр", на проспекті Небесної Сотні, ще один автомобіль врізався в зупинку громадського транспорту. В аварії постраждали чотири людини. Пізніше з'ясувалося, що “Тойота” намагалася піти від зіткнення з “БМВ” і “японець” виїхав за межі проїжджої частини.

Сьогодні, 13 листопада, подібна аварія сталася і в Києві. Таксист не впорався з керуванням і влетів в зупинку, після чого зіткнувся з ще одним автомобілем. За попередніми даними, двоє людей отримали травми, ще двоє - померли.

Тобто, всього за тиждень в Україні зафіксували три схожі аварії.

Більшість дорожньо-транспортних пригод пов'язано з свідомим грубим порушенням правил дорожнього руху: недотриманням швидкісного режиму, черговості проїзду, виїздом на смугу зустрічного руху, неправильним вибором дистанції, порушеннями правил проїзду пішохідних переходів, управлінням транспортним засобом в стані сп'яніння. Нерідко порушниками стають пішоходи.

Чи можливо якось уберегти хоча б пішоходів? Важливо врахувати, що не завжди зупинки розташовуються в зручних і безпечних місцях. Особливо це стосується зупинок трамваїв, які іноді знаходяться прямо посеред проїжджої частини. Якщо брати за приклад Одесу, то в більшості випадків між дорогою і зупинкою немає ніяких перешкод. Ситуацію могли б врятувати огорожі вздовж дороги. З іншого боку, при міцному відбійнику автомобіль залишиться на проїжджій частині, що створює загрозу для інших водіїв.

Найцікавіше, що в 2018 році в силу вступила норма про обов'язкове проектуванні захисних огороджень на зупинках громадського транспорту, тобто, про встановлення металевих стовпчиків. Крім того, на під'їздах до зупинок маршрутного транспорту повинні обов'язково встановлюватися огорожі перильного типу. У багатьох європейських країнах такі захисні стовпчики розміщують не тільки у зупинок транспорту, а й на великих перехрестях, і перед наземними переходами для захисту пішоходів в той час, коли вони чекають можливості перейти вулицю.

На жаль, в Україні ця норма практично не дотримуються, а чиновники, які відповідають за це, ніякої відповідальності не несуть.

Вийти в ефір
02.12